Monday, December 21, 2009

ANDAI


Andai waktu itu seperti permain video..
akan ku ukir jalan cerita yang menarik.
tidak perlu duka
hanya suka

Aku edit

Aku ubah

Aku gubah

Jadi baik

Andai ceritanya suram

Aku ubah jadi riang

Andai hidup ini lakonan

Akan aku lakonkan degan baik

Agar dapat habuan lumayan

Agar aku dikenali

Nama aku gah

Aku celebriti

Andai ada mati

Aku potong babak itu

Andai ada tangis

Aku buang bahagian itu

Andai ada sedih

Aku ubah

Agar semua sempurna

Andai aku punya kuasa

Akan Aku sambung segala

Agar tiada hubungan terputus

Segala yang pecah

Akan ku camtum

Agar semuanya bersama

Semua yang jauh akan kudekatkan

Agar tiada yang bermasam muka

Segala yang salah aku ku betulkan

Biar semua tidak memendam rasa

Yang retak

Akan ku cantum

Yang patah

Akan ku aku sambung

Yang hilang

Akan ku cari

Tapi hanya jika itu semua ANDAI

Kalau pun semua benda andai, Kehidupan tidak pernah seronok.Senang. Tidak perlu susah payah lalui semua. Segalanya sudah ada, sedia depan mata. Halangan bukan nya seronok, tapi kalau tiada bukan juga suatu yang menggembirakan.



Tuesday, December 15, 2009

Seputar berputar-putar

mata kuyu mahu tido..

kenapa awak nk tidur
sebab saya menagntuk

kenapa awak mengantuk
sebab sya sudah berjaga 25jam

kenapa awak berjaga 25jam
zZzzzZZzZ

Tuesday, December 8, 2009

I wish




I lie on the ground,
and stare into space,
the stars start to move,
into the shape of your face.

I see you there now,
looking down at me,
with that cute little smile,
that I like to see.

You say "close your eyes",
"tell me what you see",
I see only two people,
just you and me.

We're walking the shoreline,
with our feet getting wet,
the horizon turns pink,
as the sun starts to set.

We make love through the night,
on that white sandy shore,
then I hold you while thinking,
I could want nothing more.

Oh I wish I could be,
in that one special place,
as I lie on the ground,
and I stare into space...

Friday, December 4, 2009

D Dapur

bayu dingin dan angin lembut yg bertiup sesungguhnya nyaman sekali dirasakan, pabila menyentuh kulit dan menyapu muka. terasa nyiluya sampai ke tulang sum-sum.angin yang berserta hujan d luar membuatkan aku terasa agak emo seketika di tambah pula dengan isu yang menyebabkan aku runsing akhir-akhir ini.

'kalau tidak jaga hubungan dengan Allah, maka jangan harap akan dapat hubungan yang baik dengan manusia dan makhluk lain' ustaz pesan...makna kata, dalam bahasa yang mudah difahami macam nie la..kalau tidak jaga hubungan dgn Yang tukang Cipta, maka harapan la hubungan dengan yg lain-lain (ke makin complicated penerangan nie..haha.pandai2 la yg membaca tafsir ya).

to be continue (amik ibu balik) hihih

Monday, November 16, 2009

Kelapa ke Mutiara

Apabila kamu berkawan dengan LELAKI
Ingatlah ada dua pilihan terbentangyang pertama...
Kamu jadi seperti kelapa...mudah diperolehi..
diparut dan diperah...dan di ambil santannya

Yang Kedua...
Kamu menjadi sebutir mutiara...
Berada di dasar lautan...Tersimpan rapi
Dilindungi kulit...Bukan senang hendak melihat...
apa lagi mendapatkannya..hanya orang yang bertuah..Dapat memperolehinya
harganya mahal sekali...dan ia akan tersimpan selamanya...

Jadi..kamu pilihlah sama ada hendak menjadi kelapa atau mutiara...

Disebalik santan...menjadi penyedap makanan...
diperah segala kenikmatan...dengan mudah jatuh menjadi titisan...
Akhirnya habis kari dimakan..pulut panggang habis sisa ditelan...
dan santan hilang tak jadi ingatan...yang terasa lazat hanya kari dan pulut panggang...
orang tak kenang jasa santan...

Mutiara ...tertanam di dasar lautan yang paling dalam..
Sukar andai mengharap jadi perhatian kerana dilapisi kulit yang keras menghadang..
namun kiranya ditemui insan..akan menjadi permata hiasan
terletak di cincin idaman..atau di leher nan jinjang..
atau di lengan menawan...makin lama mutiara tertanam..
makin tinggi nilainya

OLEH ITU..TENTUKAN YANG MANA SATU PILIHAN...

Menjadi santan...Mudah jadi perhatian..tapi hanya sebentar jadi santapan
Kemudian hilang segala nikmat dan pujian
menjadi mutiara..sukar ditemukan..namun bila dihias indah gadis perawan...
hilang ia...maka tangisan mengiringi sepanjang zaman

Saturday, November 14, 2009

lama xbuat senaman jari. menaip dan mengarang cerita keadaan semasa. peperiksaan akhir bukan halanagn tapi keadaan diri dan idea yang menjadi dinding.
Hari nie ader tgk video budak 10thn curi duit kat cc. lepas tu pasal kemalangan mat motor (mata terkeluar, sempat pulak dea pegang..heheh).


dunia semakin maju, tapi sayang tamadun yang sekian lama dibina rasanya hancur sebab tidak seiringan dengan agama (nilai,norma,adab,perilaku, sopan, tatatertib, tuturkata etc)
perlu ingat tamadun dan agama kena seiringan. Tamadun tidak boleh mendahului agama dan begitu juga sebaliknya, agama tidak boleh terkebelakang dari tamadun
Jika tidak hasilnya , seperti sekarang, ibu negara (KL)sangatt maju..buat lah statistik berapa ramai anak2 muda dan belia yg hanyut...Johor Bahru sgt membangun, lihatlah keruntuhan remaja malam minggu d stulang dan Teluk Danga (Dangan Bay). penang xkurang juga pembangunan sektor perkilangan dan perindustrian, akibatnya sama, melahirkan muda mudi dan barisan pelapis yang ....xperlah,xder manusia yang sempurna.
Manusia semakin jauh dari keadaan dan fitrah semulajadinya. Nilai dan norma kian hilang. Sifat Mazmumah menjadi kebiasaan dan mahmudah menjadi kekok di laksanakan. Hidup saban hari berpandukan nafsu berbanding akal.
Ramai tak nampak, tak kurang juga yang sedar bahawa dunia sekeliling semakin jahat, keadaan semakin bahaya, persekitaran semakin teruk, manusia semakin bertalam2 muka.
Mat rempit, rogol, rompak, ragut, samun, gaduh....xhabis2 masuk paper. naik jelek telinga nie hari2 dengan berita pasal nie. mata naik sembam baca masalah nie...xper lah. manusia mana ada yang sempurna.
budak 10thn pun da pandai mencuri di CC. (kantoi cctv). Wahai lah ibu, aduhai lah bapa, jangan lah hanya tahu buat anak..paksa2 lah diri dan belajar2 la ilmu mendidik anak.
Nilai sesuatu tingkah laku dalam kehidupan seharian.






Tuesday, September 29, 2009

Bingung?????

Anda adalah manusia yang sangat normal jika anda merasa kebingungan, karana bingung bererti tidak tahu, masih ragu-ragu, kurang yakin, tidak mantap, kurang begitu memahami, masih abu abu, tidak tahu caranya, tidak tahu dan lain lain. Hal tersebut merupakan sesuatu yang wajar, sesuatu yang semestinya, dan bahkan memang setiap orang harus “pernah” merasakan kebingungan.

Misalnya, anda bingung bagaimana menjadi seseorang yang dewasa. anda akan merasa tidak tahu apa dan bagaimana menjadi seorang yang dewasa? bingung harus bagaimana dan dimulai sejak bila? ini semua memerlukan sebuah proses, memerlukan waktu yang tidak spontan. Keragu-raguan atau kebingungan adalah sesuatu yang baik, karena kita akan merasa yakin ketika kita telah merasa mantap pada pilihan kita, terlepas dari pilihan kita tersebut benar atau salah, tetapi ini semua akan melatih kita untuk belajar menentukan pilihan, belajar untuk bertanggungjawab dan belajar menjadi dewasa.

Menjadi seorang dewasa itu harus tahu mengendalikan diri, mengetahui mana yang menjadi prioriti utama dan mana yang tidak. Menjadi seorang yang dewasa bukan bererti harus ke sekolah atau kuliah. Anda perlu memahami apapun yang ada disekitar andaJIka mempunyai rakan yang aneh, ugal ugalan, nakal, dan lain-lain, pahami mengapa begitu, kalau tidak memahami anda perlu bertanya pada orang yang anda kira boleh memberikan pemahaman kepada anda. Menjadi dewasa juga harus mampu mengeksplo kemampuan, mampu untuk mengaktualisasikan diri. Kalau anda meraskan bahawa jari-jemari anda mampu bermain harmonika, hebat. Maka teruskan. Ingatlah bahawa apapun yang berkualitti pasti akan menghasilkan duit

Anda mungkin juga bingung, bila la nak menikah, anda tidak perlu khawatir, Nikah itu mudah, yang sulit adalah setelah Menikah

Monday, September 28, 2009

Palestin

Di kejauhan ini
hanya secebis doa dapat aku utuskan
agar hari2 malang-malangmu lenyap

Di kejauhan ini
aku terus berharap
agar petualang dunia ini lengap
sama sekali

Aku mohon
supaya tiada lagi darah2 suci
anak2 kechil
suara2 rintihan ibu
dan linganan air mata
mengalir di pipi
kerana perbuatan yahudi laknat

moga peluru2 tak bermata itu
tidak lagi menembusi tubuh saudaraku

Aku impikan agar hari esok
akan terbit cahaya mentari pagi
menyinari bumimu
dgn wajah2 senyum dan
laungan kemenangan

Semoga akan muncul pengganti
Khalid Al-Walid
akan datang
singa padang pasir
yang berani umpana
Salahuddin Al-Ayubi

Kadangku terfikir
Adakah penyakit wahan
kian menyelubungi
aduhai pemimpinku
alahai saudaraku

*perlu pemurnian(ngantuk)








Saturday, September 5, 2009

Dari sahabat untuk sahabat


Aku mencintai sahabatku segenap jiwaku
sahabat yang baik
adalahseiring denganku
dan menjaga namabaikku
ketika aku hidup
atau selepas mati
kuhulurkan tangan kepada sahabat
kerana aku merasa dengan dengannya
Semakin ramai sahabat semakin aku percaya diri
Aku selalu berharap
akan mendapat sahabat sejati
yang tidak lunctur baiknya
dalam suka dan duka
Jika aku dapat
aku ingin setia dengannya
dari sahabat untuk sahabat

IMAM AL-GHAZALI

Sunday, July 26, 2009


(kazen aku)

there's no such thing as love at 1st sight..
nonsense..
ngarut je sume tu..sayang bole dipupuk..xde hal la..
skrg xmusim dh kawen lwt2..
paling cikai pn ade steady gf..
cpt bro..
xyh pk nk kmpl harta..
kmpl lps kawen je...kmpl same2..
baru ade pahit manis bkawen..
ssh sng bersame..
hahaha...

***nice speech bro...xpenah aku terpikir untuk sejauh tu dlam hubungan dgn berlainan jantina.masih terlalu awal rasa, tapi sedar2 aku da 20+,masih zero lagi aku pasal tu. neway, aku harap hari ko berdua akan tiba asap...AMIN

Sunday, July 12, 2009

Ilham Petang Di Dapur

Saban hari tekak ini di jamu dengan yang manis-manis, yang enak-enak, yang lazat-lazat. satu hari tekak ini di sajikan denagn yang masam dan pahit. mana mungkin akan begitu mudah di terima. sakitnya la hai untuk menelan, azab nak menelan satu hal nak menerima lagi la.

Lidah di cipta dengan 4 rasa yang berbeza, manis, masin , masam dan pahit. boleh terima apa jua yang masuk. sangat terbuka dan rasional. adil nya Maha pencipta. tapi manusia di cipta dengan satu acuan yang asal kejadiannya dari tanah dan bergabung bersama-sama elemen lain, maka jadilah yang paling sempurna di kalangan makhluk.

Tetapi bila sempurna, banyak pula karenah dan ragamnya. kalau difikirkan lebih baik jadi lidah dari manusia. tp, hakikatnya lidah xboleh jadi manusia dan manusia xmungkin menjadi lidah. itu mungkin fikiran orang-orang yang tidak bersyukur, sudah sempurna mahu tidak sempurna. tapi sempurna tidak semestinya ........


Wednesday, June 17, 2009

Kemajuan ke Kemundurann???



Mulai tahun hadapan kerajaan akan memaksimumkan hanya 10 subjek sahaja dibenarkan di ambil oleh calon2 SPM....

dunia semakin maju, orang semakin pandai, kenapa mesti di bantutkan usaha dan kepandaian mereka...

jangan kerana adik NIK NUR MADIHAH pelajar terbaik SPM 2008 (pelajar Sekolah Menengah Agama Maahad Muhammadi (Perempuan)) mendapat keputusan yang cemerlang , menjadikan usaha kerajaan untuk menutup dan menafikan hak mereka yang besekolah agama untuk terus mencipta sejarah kejayaan dan kejayaan.

ibu bapa mahukan yang terbaik untuk anak- anak mereka. dan jika belajar di sekolah beraliran agama menjadikan anak mereka cemerlang, adakah ini usaha sesetengah pihak untuk menyulitkan keadaan atau ada agenda terselindung.

difahamkan Tan Sri Muhyiddin Yassin adalah pengilhamnya...apa yang sebenarnya cuba di terjemahkan oleh beliaun tentang isu ini..pelik2
*pic - dicilok dari blog org....xigt..plagiat.ihihi

Friday, May 29, 2009

kontradikasi diriku


golongan marhain bukan siapa-siapa
tiada pangkat
tiada rupa
Tiada kuasa

aku hidup dgn kepercayaan
dan tunjang nafasku adalah keyakinan
aku hanya ada-NYA
maka,tiada perlu siapa-siapa
hidupku berteman kan 2 sahabat
yang senyap dan yang bising
itu lah dia
Al-Quran yang berkata-kata
dan MAUT yang sentiasa senyap
datang tanpa di duga
hadir tanpa di pinta

Wednesday, May 20, 2009

1st Timer



Penang, Ouh Pulau Pinang








Feri , masih lagi menjadi pengangkutan di penang, mengubungkan antara Tanah Besar dan Pulau Pinang. Tambang menaiki feri menggunakan kereta RM7 , Motorsikal Rm1.20 dan berjalan kaki rm0.60...walaupun jambatan sepanjang 13.5km yang siap dibina dan dibuka pada 14 sept 1985, namun khidmat feri masih diingati dan di perlukan











Padang Kota





Padang kota, salah satu tempat bersejarah di Penang.


Tempat di mana berlangsungnya perayaan besar, Lunar New Year (called by people in mainland china or taiwan) aka Chinese New Year.



Kemudian Sepoy (from the Hindustani word sipahi) gunakan untuk latihan menembak dari tahun 1890 to 1954.



Sekrang Padang Kota sudah menjadi tempat bersantai, berpeleseran, rehat-rehat untuk semua golongan dan semestinya muda-mudi yang ramai. Bila malam minggu, memang ramai la golongan belia dan remaja duduk berasmaradana di sana..



Di tepi dan sekeliling pula, seperti biasa terdapat penjaja yang bersusun di sepanjang bahu jalan.



Seronok kena tiupan bayu laut bila duduk di sepi pantai...






BUKIT BENDERA








Bukit Bendera aka Penang Hilll terlatak pada ketinggina 830 (2,722 kaki) pada paras laut. Pengunjung boleh naik menggunakan keretapi, di mana landasan ini siap di bina pada tahun 1923 oleh Mr. Johnson dari F.M.S. Railways dengan kos sebanyak $1,573,266 dengan menggunakan buruh paksa seramai 750 orang.




untuk naik ke atas, perlu menaiki dua keretapi.ada transit di pertengahan perjalanan





Cenderahati dari pihat British..



Tempat nak naik keretapi, Bukit Bendera





Friday, April 24, 2009

Nafsu vs taat+sabar


Jika nafsu seseorang cenderung kepada taat
tidak terpaut oleh hiruk pikuk maksiat
dan di ikuti pula anggota badan berbuat
semua itu adalah permberian dan nikmat
kemuliaan menghadangnya di Darul Kulud
saat dipotong ponok orang membuat maksiat


semalan kau lewat sebagai saksi yang adil
hari ini juga menyaksikan perbuatanmu
jika semalam kau berbuat buruk
lipatkanlah kini dengan kebaikan,
engkau terpuji
jangan kau tunda perbuatan baikmu sampai esok
barangkali esok akan datang
tetapi engkau telah tiada telah
kau lakukan dosa kau inginkan
kau tunda juga taubatmu di masa datang
sedang mati datang di saat tiada di duga
itu bukan perbuatan orang yang berakal



siapa sabar atas bala
sampailah ia terpenuhi
tidak perlulah engkau bersedih
jika dunia menawarkan kemerlapannya
maka sabar terhadapnya
alamat kebaikan dan warak
patahkan nafsu selalu
kan kau dapat apa yang kau ingini


sabar itu kunci cita-cita
selalu menolong tiada hentinya
sabarlah meskipun panjang beberapa malam
barangkali kedukaan bertukar kepada kesukaan

barangkali keberhasilan itu tergantung pada kesabaran
yang tidak mungkin itu tidaklah ada
sabar itu tali iman yang terkuat
benteng pertahanan dari tipu syaitan
sabar punya akibat terpuji
akibat tergesa-gesa adalah rugi

jika kau bertemu saat menyedihkan

itu biasa tabiat zaman
kenakan baju kesabaran


Monday, April 13, 2009

Hidup beri 1001 macam Pengalaman

kehidupan banyak mengajar sesuatu yg baru, namun bukan semua sedar bahawa pengalaman baru itu sangat berharga, justeru ramai yang sengaja tidak mahu memahami dan ambil mudah dan sambil lewa, maka jadilah kamu celaka kerana menjalini hidup yang lebih buruk dari hari semalam. Nauzubillah min zalik

Belajar dari pengalaman, berlari lah terus kehadapan, namun jangan sekali-kali lupakan di belakang. (sejarah). Orang yang sombong akan hanya berjalan mendabik dada dan memadang ke atas. berfikiran kolot seperti katak di dalam gelas, jelas kelihatan dunia luar tetapi tidak mahu memajukan diri dan mengambil tahu sebaliknya kekal di dalam gelas. maka jadilah kamu orang yang sepi kerana hanya tahu menyendiri.

selalu mengimpikan kejayaan, kehebatan, kemasyuhar diri lebih dari orang lain, ingin sahaja menjadi hebat dan terkenal di kelompok dan komuniti. namun hanya pandai memasang mimpi-mimpi dan berangan-angan, tetapi tidak pernah tercapai dan sukses. kerana apa?

kerana sering berimpian dan berimaginasi tetapi tidak pernah melakukan sesuatu. tanpa usaha, keberkesanan angan-angan walau hanya satu tidak layak untuk kamu. orang selalu leka dan alpa kerana pabila sudah nampak garisan penamat kaki tidak lagi berlari , hasilnya tinggallah kamu di situ tanpa sedar orang di belakang sudah mendahului dan melepasi gaisan itu.

jangan lah kamu terlalu cepat berpuas hati dengan apa yang ada di tangan. sebaliknya tamak lah sedikit dalam hal-hal berkenaan kejayaan. ringan-ringankan tangan dan mulut memohon doa 'biarkan lah dunia berada di tanganku dan janganlah biarkan dia bermaharajalela dihatiku'

genggam dan rasailah kejayaan barulah berhenti berangan-angan dan berlari, tetapi harus ingat bahawa kejayaan dan usaha hari ini tidak menjamin kejayaan pada masa hadapan. seharusnya berterusanlah berusaha untuk kejayaan seterusnya.

masih terngiyang-ngiyang di halwa telinga ini, masih terbayang-bayang di hadapan mata, dan masih berputar ligat dalam kotak fikiran segala kata-kata nasihan dan pujian namun keadaan sekarang masih sama. adakah memang diri celaka, kerana hari semalam lebih baik dari hari ini.

memotivasi kan orang lain agak mudah, tapi untuk diri sendiri sangat liat. seperti ketam keadaanya, yang ingin mengajar anaknya berjalan.

Hidup, kau punya banyak makna yang tersirat dalam mengharungimu, menterjemahmu bukan mudah, menyurat apa yang tersirat hanya kepada mereka yang mahu mengambil pelajaran.tidakkah kamu mengambil pelajaran tentang kaum-kaum yang terdahulu. berjalan lah kamu di atas muka bumi yang luas supaya kamu sentiasa beringat dan beriman. sesungguhnya Allah Maha perkasa dan Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

ALLAHU AKBAR

Friday, April 3, 2009

Senang Dan Sakit

video

Betapa banyak nikmat jadi musibah bagimu
dan kemudahan mengundang bahaya untukmu
bersabarlah selalu atas segala yang menimpamu
sesungguh setiap perkara ada akibat
setiap kesulitan ada jalan keluar
di setiap kejernihan ada juga kekeruhan.

Monday, March 23, 2009




kenapa perlu hidup dgn tipu daya
terpedaya dgn harta dunia
harta yang hanya sementara
sementara dan bukan kekal selama-lamanya

kenapa mesti lupa tempat yang abadi
tempat yang sentiasa senang tanpa batas
tempat yang sentiasa diberi tanpa di hitung
tempat yang hanya perlu terima tanpa ditolak

tidak sukakah tempat
yang di dalamnya mempunyai keselamatan tanpa adanya kebinasaan
kenikmatan tanpa malapetaka,
kecintaan tanpa permusuhan
kemuliaan tanpa kehinaan
segala macam kenikmatan
hingga terlalu sukar diungkap
dan tidak terjangkau oleh akal fikiran

pernahkah termimpi untuk bermastautin
di dalam sesuatu yang mempunyai empat sungai
air tawar, air susu yang tidak berubah rasanya
air arak yang sangat lazat rasanya
jua air madu yang begitu nikmatnya

pernahkah terfikir untukhidup di suatu tempat
dimana ada buah-buahan segar
ada Salsabil, Zanjabil, Rohiiq dan Tasniim
di tambah pula dengan mata air yang menyinar
Al-kaafuur dan Al-kautsar

ingatlah bahawa di dalam syurga itu
adalahsesuatu yang tidak pernah dilihat oleh mata
didengar oleh telinga
pun tidak pernah terlintas dalam hati




Tuesday, March 17, 2009

Untuk Apa (suka-suka)






untuk apa hidup dgn nama yang busuk

lebih baik mati dgn nama yang baik

untuk apa menangis

kalau air itu palsu

lebih baik diam itu kan lebih baik

untuk apa berkarya

kalau untuk berbangga-bangga

lebih baik menanyi karok (karaoke)

jom layan...



Jgn hidup dgn nama

sbb akan matai (bhs sblh sabah)

dan tidak dibawa,

jgn hidup dgn kuasa

sbb akan kecut bila tiada,

jgn berani kerana pangkat,

kelak merana bila hilang.



Hiduplah di bumi yang nyata..

sentiasalah berpijak di atas nya,

jangan asyik merenung di atas

sok lusa si bawah merana















Thursday, February 12, 2009

MELAYU OH BANGSAKU

Sesungguhnya tiada ada yang lebih menyayat
Dari melihat bangsaku dijajah
Tiada ada yang lebih menyedihkan
Dari membiarkan bangsaku …….


Aku lihat layu dalam melayu
Aku pasti bukan aku sorang saja yang Nampak
Ada juga bercadang bertanya tuan punya
Tetapi bercampur risau dengan tak tergamak
Nanti di kata tak bersyukur dan tak sedar diri
Jadi aku menyendiri memerhati
dan akhirnya mengakui
yang kita sendiri
membiarkan bunga raya melayu kekanan
dan membiarkan bunga tak cantik mekar di taman

Aku lihat layu dalam melayu
Tanah air kita yang punya
Kita siram kita baja
Tapi angin api kita lupa

Mereka merangcang masa menjilat bangsa
13 harimau bertukar menjadi mangsa
Kita lupa
Nenek moyang kaya raya
Jangan sekali-kali digadai harta bendanya

Ku lihat layu dalam melayu
Ku lihat layu dalam melayu
Ku lihat layu dalam melayu

Takkan melayu hilang didunia
Ya,
Tapi apa guna jika tak hilang kalau kewujudan tidak di rasa
Petah berbahasa kudrat tidak berjasa
Orang berbudi kita hanya tahu merasa
Selalu lari bila di rapat
Selalu malu bila soalan diaju
Selalu segan beri pendapat
Rela mengikut dari meneraju
Belum nyanyi sudah bersorak
Suka berjanji dalam berborak
Bukan kata takda otak
Cuma tak berfikir diluar kotak
Ku lihat layu dalam melayu
Ku lihat layu dalam melayu
Ku lihat layu dalam melayu


Aku jadi sayu
Bunga menangis dia mendayu
Mahu jadi cantik
Aku merayu

Bangunlah semula hidup kembali
Jangan tunggu matahari mati
Cepat mekar sebelum terlerai
Perjuangan kita belum selesaiPerjuangan kita belum selesai


Perjuangan kita belum selesai
Kerana hanya yang cekal dan tabah dapat membina mercu tanda bangsanya yang berjaya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails