Tuesday, October 7, 2008

E-03-16

Masuk Hari ke -7 Hari Raya, genap 1 minggu umat Islam Menyambut Hari Raya.
Budak2 sekolah pun dah naik, Ynag rendah , menengah dan jugak Budak2 'U' kecuali "Politeknik"(cuti 2 minggu)


Semalam 1 Hari xder kelas, ingat nk ponteng kelas mate, rupanyer semua kelas batal, penat la jugak 'merempit' kat Jalan Kluang tu , nak kejarkan kelas 'Digit'.

Tengah2 'merempit' selisih pulak dengan satu xcident , betul2 kat simpang masuk ke Pt.Karjo.

Venue : Simpang Pt Karjo
Masa : Sekitar 9.15-9.30am
Mangsa : Seorang Orang Tua (50an)

Kesian pakcik tu, masa aku lalu tu, baru jew kejadian tu berlaku (bukan depan mata). Dia terbaring (macam sedang nazak) d atas jalan raya. Orang ramai mula dtg berpusu2 nak tengok. Masa aku lalu, xramai lagi. mmg baru jer berlaku. Darah Bayak mengalir kat atas jalan raya.

Aku berenti kejap kat tepi jln nk tgk,' HOOONNNNNN.....' lori treller dari blkg nk lalu x lps. adui kacau line ar. Baru nk usha2 keadaan pakcik tu. Lps kena hon aper lagi, terus aku pecut, cilok2 trus smpai UTHM. Nak kejar HIJAU, tapi xsempat...hmmm

Sampai d bilik, Hafiz n Wan duk wat ...... dpn PC..ahahah. Jgn duk pk bukan2 sudah.

Hafiz : Eh, kelas digit batal
PAe: tau dah, hisyam bg aku msg. Hisyham mana?
Hafiz : ader kat bilik.
pae : ko buat aper wan
wan : kom dowh. sok antar. pergh , mcm xder aper. baru nk takut2 kn ko
pae : la ye kew...

hahaa

Terus masuk bilik, merebahkan badan atas tilam empuk..Aduh, selesa dan nyaman sekali. sengal2 kat badan nie terasa beransur hilang. lega . Kepala otak aku ligat berpikir, bila nk p amik barang2 nie. ptg ke skrang ek?. Ah, pegi skrang la. tapi panas. ermmm. Pinjam keta la ek...ok2.

Keta Shark/shafiee menjadi mangsa..hihihi...

Selesai amik barang, trus p Carefour teman shark beli baran (gas butena) utuk portable dapur gas. aku singgah kejap kat watson beli , perfume...

Usai urusan d Carefour terus ke kedai Irshad (Restoran timah Sari) depan Tabung Haji. kebetulan masa nk cari parking hujan turun lebat...sampai kat kedai, izafiq duk sorang2 jew...

Perut dah berbunyi, terus aku p tgk lauk n amik nasi n lauk . self servis. lauk daging masak kari dan sayur cendawan menjadi pilihan. shar hanya menapau. org nk banjew nie dea jual mahal lak.

Hampir selesai menjamu selera, Acem datang. Nampak aku mkn terus dea pun nk makan sama. Kepala ikan merah lauk d pilih, wah terliur jgk aku tgk. nasib baik dah abis mkn, lau x mau aku saper kepala ikan tu. Kali nie Acem belanja. mmg tiap2 kali mkn pun dea belanja. besa la org da keje, gaji pun masyuk. dea pun xkisah sgt. thats sgt baek

Sebelum pulang singgah isi minyak kat SHELL jalan Kluang n trus ke bilik. merebahkan badan ke tilam yg sgt empuk...wah....SELESa

TERIMA KASIH
1.SHAFIEE
2.ACEM











2 comments:

PrinCeSs NuR said...

ayooooo.penin bylla bca post neh. mcm2 bnda pae buat woo.

Proundness said...

lamanyer xbkk blog..

blla aaktif jugakkan dgn blog

penin kew
=p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails